Wanneer word ik uitbetaald?

Betalingen binnen wattify worden bij ons ook volledig automatisch verwerkt.

We betalen uitbetalingen en negatieve facturen minstens één keer per week uit.

Je kunt de status van je facturen en uitbetalingen volgen op de backoffice.

De verschillende statussen zijn

betaald: de factuur is betaald of de uitbetaling is gedaan

onbetaald: sommige of alle laadsessies die bij deze factuur of uitbetaling horen, zijn niet betaald en daarom kan de factuur of uitbetaling niet worden uitbetaald. Je kunt de details zien door op die factuur te klikken en te zien welke laadsessie(s) de oorzaak kunnen zijn.

om uit te betalen: De factuur of uitbetaling is klaar om uitbetaald te worden. Normaal gesproken gebeurt dit elke maandag, maar dit kan ook eerder zijn. Je kunt de uitbetaling zeer binnenkort verwachten.

Zie je oplaadsessies die niet op een uitbetalingsoverzicht staan? Dit komt waarschijnlijk omdat het een sessie van het type 'roaming' is. Roaming betekent dat iemand met een externe laadpas heeft opgeladen aan jouw laadstation. Zo'n laadsessie wordt door ons aan de roamingpartner gefactureerd aan het einde van de maand waarin het opladen plaatsvond. De meeste roamingpartners betalen hun factuur op tijd binnen 30 dagen, maar sommige doen er helaas iets langer over. Maar je kunt er zeker van zijn dat zodra de rekening is betaald, de uitbetaling door wattify binnen een week zal plaatsvinden.

Wens je van één bepaalde laadsessie de status te weten? Dan kan je links in het menu laadsessies aanklikken. Naast elke laadsessie staat de status:

bijvoorbeeld:

Wachten op eMSP-betaling: Dit wil zeggen dat wij de laadpasuitgever reeds gefactureerd hebben en wachten op hun betaling naar ons. Vanaf dit gebeurd is zal u de eerstvolgende maandag een terugbetalingsnota ontvangen samen met de uitbetaling.

Uitbetaling volgende week: De betaling van de tegenpartij heeft ons deze week bereikt, de betaling staat klaar om de eerstvolgende maandag uit te betalen.

Volgende cyclus gefactureerd: De laadsessie is nog te recent en is nog niet aangerekend aan tegenpartij. Wij factureren deze op maandelijkse basis aan de roaming partners.

Laadsessie met witte lijst: De laadsessie heeft plaatsgevonden met een laadpas die op uw witte lijst staat. Dit wil zeggen dat deze laadsessie niet zal aangerekend worden en dus bijgevolg ook niet uitbetaald zal worden.

Paid: Deze laadsessie is reeds uitbetaald aan het IBAN nummer gekend onder uw klantaccount.

Mollie open: Deze laadsessie heeft plaatsgevonen via de QR-code, de afhandeling van deze betaling is nog niet rond, afhankelijk van de onderliggende betaalmethode (Visa,Mastercard,PayPal,...) kan dit tot 2 weken duren eer deze betaling ons bereikt.

Gefactureerd: Deze laadsessie werd aangerekend aan een andere klant van het Wattify platform. Wij wachten deze partij zijn/haar betaling af.

Roaming niet geauthorizeerd: Deze laadsessie is ons door uw laadpunt doorgestuurd zonder dat de authentificatie door het Wattify platform werd uitgevoerd. Meestal zijn dit laadsessies die nog in het geheugen van uw laadpunt zaten nog voor dit laadpunt op ons platform geconnecteerd werd. Hoedanook hebben wij hier geen gegevens over en kunnen wij deze noch factureren aan iemand en bijgevolg ook niet uitbetalen aan u.

PS: De bovenstaande procedure is geldig als het totaal uit te betalen bedrag van al je sessies ten minste 20€ is. Als het lager is, wordt het doorgeschoven naar de volgende uitbetalingscyclus.

Heb je geen antwoord gevonden?

Ons team is slechts een e-mail van je verwijderd en staat klaar om je vragen te beantwoorden

  • Wattify BV
    BE0777.610.990
    Kriephoekstraat 25
    9230 Wetteren, België
  • Volg ons